Aggett family

5 maart 2016 - Eerbeek, Nederland

Nog maar 6,5 week te gaan, de tijd vliegt. Voor ik het weet is het echt zover en moet ik gaan proberen al mijn spullen voor 9 maanden in een koffer van max. 20 kg proppen.

Ik zou nog even vertellen waar ik heen ga en naar wie.
Nou, ik ga dus naar Perth, in het westen van Australië. Het is de meest afgelegen grote stad van Australië, maar wel een van de mooiste steden, zo heb ik mij laten vertellen. Het klimaat is er goed, de zomers (dec-feb) zijn warm, gemiddeld zo'n 31 graden, de winters (jun-aug) zijn zacht, gemiddeld zo'n 20 graden. Prima voor mij dus, aangezien ik daar in de winter zal arriveren.

Ik zal gaan wonen bij het gezin Aggett, bestaande uit vader Craig, moeder Deb, dochters Rhiana, Amber en Lara (7, 9 en 10jaar oud) en hond Alfie. Ze wonen in een leuk klein huisje met een zwembad in de tuin, altijd fijn. ;-)
De kinderen zijn op de leeftijd dat ze alle drie naar school gaan. Dat betekent dat ik ze 's morgens naar school breng (20 min. lopen), vrij ben en ze 's middags om 3 uur weer moet ophalen. Genoeg tijd dus om de eerste weken Perth te ontdekken, huishuidelijke klusjes te doen, een Engelse cursus te volgen en mijn cameraskills te verbeteren. Oja, en misschien een keertje bij te bruinen. :-P

Sommige mensen die als Au pair gaan werken willen echt bepaalde tijden werken en dan hun eigen ding doen, "vrij zijn" en zichzelf opsluiten op de kamer of het huis uit om 's avonds, wanneer de kinderen al slapen, weer thuis te komen. Ik was hier echter niet naar op zoek en zocht meer een gezin waar ik als grote zus deel van zou kunnen uitmaken. Bij dit gezin kan dat. Ik eet 's avonds gezellig mee, speel ook spelletjes nadat ik klaar ben met "werken" en ga in de weekenden gezellig mee op gezinsuitjes. Ik ben echt een grote zus, geen "werknemer", en dat vind ik heel fijn. Zeker de eerste weken/maanden is het fijn om Perth en omgeving te leren kennen met een beetje hulp. En natuurlijk zal ik ook heus tijd voor mijzelf pakken en mensen leren kennen. Ik ben al aangemeld bij een facebookpagina voor (Nederlandse) Aupairs in Perth, dus dit gaat vast goed komen. Ook wil ik gaan sporten, zodat ik ook op die manier mensen leer kennen. En op een gegeven moment zal ik dan ook heus wel avondjes weg zijn, maar ik kan dit dus lekker in een rustig tempo gaan opbouwen.

Goed, nu weten jullie een beetje waar ik terecht kom, foto's volgen vanzelf tegen de tijd dat ik daar ben. Ik wil niet nu al van alles over het gezin online gooien, eerst maar eens vragen of dit oké is.
Als je echt nieuwsgierig bent dan heb ik ze ook op de telefoon staan en kan ik het je een keer persoonlijk laten zien.

We gaan verder met aftellen, gelukkig vliegt de tijd :-)

xx

1. Mary rabelink:
    6 maart 2016
    heel leuk om te lezen ,spannende dagen want de tijd vliegt zo voorbij en dan kan het avontuur beginnen gtoetjes mary
  2. Marion van der velde:
    6 maart 2016
    leuk om je zo te gaan volgen. En dat ga ik zeker doen. groetjes
  3. Mirjam:
    20 maart 2016
    Gevonden ..... Ik ga je zeker volgen, erg leuk om je motivaties te lezen....al veel plezier met plannen .