Welkom op mijn reisblog. I'm going to Perth!

14 februari 2016 - Eerbeek, Nederland

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Zoals velen al weten ga ik, nu ik ben afgestuurd, nog even lekker op reis. Wederom als Au pair. En dat is eigenlijk een beetje de schuld van Yasmein. Die zit nu al een paar maanden als in het prachtige Londen. Ze vertelde mij 2 weken voor haar vertrek dat ze als Au pair wegging. We spraken zo over haar toekomstige avontuur en het korte avontuur van mij in 2010 in Watton, Engeland. God, wat zou ik dat toch graag nog eens overdoen. En zo begon het. Nieuwsgierig maakte ik op aupairworld weer een profiel aan, zonder echte plannen te hebben. Gezinnen uit Engeland en Ierland, daar keek ik vooral naar. Ik kreeg positieve reacties en veel aanvragen. Had zelfs al een gezin gevonden, maar 6 maanden vooraf al met zekerheid besluiten dat ik echt wilde gaan, dat vond ik lastig. Dus heb ik de boot toen afgehouden en ook de zoektocht op een laag pitje gezet. Een paar maanden later toch maar weer eens gaan kijken, en ik weet niet hoe ik erbij kwam maar Australië zette ik ook in het rijtje. Ik wil er ooit nog eens heen, dus waarom niet nu combineren. Ik wilde het in 2010 ook, maar vond het toen nog wat te ver weg. Nu ben ik 5 jaar ouder en veel ervaringen rijker en durf ik het aan. Dacht ik eerst nog dat het niet door kon gaan vanwege de financiële voorwaarden waar je aan moest voldoen voor een visum, gelukkig gaven pap en mam al snel aan me daarbij te willen helpen. Geskyped met fam1, was gezellig maar nog geen wow gevoel. 's Avonds met gezin2, ofja, met moeder. En wat hadden we meteen een klik (zal vast aan de naam liggen: Deb!). Ik was eerst bang dat het niet wederzijds was, ze gaf aan nog even te willen skypen met 2 andere meiden. Echter een half uur later kreeg ik de uitnodiging: ze zouden het heel leuk vinden als ik bij hun zou willen komen. Nou, en of ik dat wil! En zo is het balletje gaan rollen. Papierwerk regelen, visum, vlucht, verzekeriny enzo.. maar alles is ondertussen ook al binnen. Het is nu dus echt nog een kwestie van 2,5 maand wachten. Hard werken, weinig uitgeven. Waar ik terecht ga komen en bij wie zal ik jullie later vertellen. Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Ik zal mijn reisverhalen en foto’s ook delen op facebook, maar wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Doeii Xx Deb

1. Reislogger:
    14 februari 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Gerrie Nolsen:
    15 februari 2016
    Leuk Debbie dat je weer gaat, nu kan het nog